2011年5月25日星期三

帕瓦罗蒂 今夜无人入眠 Nessun Dorma

意大利高音歌唱家帕瓦罗蒂嗓音丰满充沛,音量大,穿透力强;中高声区统一,音色宽厚,带有自然美感。大胡子的演唱往往热情奔放,圆满而辉煌。71岁的他与世告辞的时候,留下了很多珍贵的歌唱遗产。



No one sleeps! No one sleeps! 没人睡觉! 没人睡觉!
Even you, oh princess, 啊,公主你也是一样,
in your cold room, 在你冰冷的闺房里,
look at the stars that tremble with love and hope! 望着那因爱情和希望而闪烁的星光!

But my mystery it is locked in me. 但秘密深藏在我心里,
And my name,no one will know! 而没人会知道我姓名!
No, no! 不,不!
On your mouth I will say it, 只有在亲吻你时我才对你说分明...
when the light will shine! 当黎明的阳光普照大地时!
And my kiss will break the silence, 我的吻会解开这个秘密,
that makes you mine! 让你成为我的人!

(CHOIR) His name no one will know... 众女声(神秘而遥远): 没人会知道他的名字.
And we shall have, alas, to die, to die...! 而我们...哎! 就快去死,就快死去...!

Disperse, o night! 噢,消失吧,黑夜!
Vanish, oh stars! 噢,星星,沉落下去吧,
Vanish, oh stars! 噢,星星,沉落下去吧!
At daybreak, I will win! 在黎明到来的时刻,我会胜利!
I will win! I will win! 我会胜利! 我会胜利!

待续:菜嫂版《今夜无人入眠》

2 条评论:

  1. 为帕瓦罗蒂的胜利喝彩!!

    回复删除
  2. 为帕瓦罗蒂的胜利喝彩!!SZ 喝彩。

    回复删除