2009年9月27日星期日

广东童谣

《月光光》
月光光,照地堂;年卅晚,吃宾榔;
槟榔香,摘紫姜;紫姜辣,买茶辣;
茶辣苦,买猪股;猪股肥,买牛皮;
牛皮厚,买莲藕;莲藕长,买农场;
农场好.......大家好!

《落雨大》
落雨大,水浸街,阿哥担柴上街卖,
阿嫂出街着花鞋,花鞋花袜花腰带,
珍珠蝴蝶两边排。

《月光光》
月光光,照地堂,蝦仔你乖乖瞓落床,
聽朝阿媽要趕插秧囉,阿爺睇牛去上山崗,
啊... 蝦仔你快高長大囉,
幫手阿爺去睇牛羊,呀...

月光光,照魚塘,蝦仔你乖乖瞓落床,
聽朝阿爸要捕魚蝦囉,阿嫲織網要織到天光,
啊... 蝦仔你快高長大囉,
划艇撒網更在行。

月光光,照地堂,
年三十晚,摘檳榔,
五穀豐收堆滿倉囉,
老老嫩嫩喜洋洋,
啊...
蝦仔快的眯埋眼囉,一覺瞓到大天光,
啊...

《凼凼转》
凼凼转,菊花圆,炒米饼,糯米团,
阿妈叫我睇龙船,我吾睇,睇鸡仔,
鸡仔大,摞去卖,卖得几多钱?
卖得三百六十五个仙。
氹氹轉,菊花園
炒米餅,燸呀燸米團。

五月初五係龍舟節呀,
阿媽佢叫我去睇龍船,
我唔去睇,我要睇雞仔。

雞仔大我掠去賣,賣得幾多錢 ?
賣左幾多隻呀 ?

我有隻風車仔,佢轉得好好睇,
睇佢氹氹轉呀菊花園,
睇佢氹氹轉呀氹氹轉又轉...

《鸡公仔》
鸡公仔,尾弯弯,
做人呢点可以怕艰难?
清早起床返学去,
执齐的书本啊上学堂。
一分耕耘自有一分收获,
懒惰去做人呀,
又点会有所成啊?

鸡公仔,尾弯弯,
做人呢当然要有精神,
清早起床有好习惯,
经常都温书啊要学勤,
一分耕耘自有一分收获,
懒惰去做人呀,
又点会有所成啊?

鸡公仔,尾婆娑,
三岁既孩童学唱歌
阿哥佢听教罗,
妈就开心哂咯,
阿哥佢唔听话,
妈就唔安乐,
喔……,喔……。

抗日战争时期,敌愾同仇!广东人“如梦”巧将《鸡公仔》,将朗朗上口的童谣,改成凝聚同胞团结一心的抗日歌谣:

《鸡公仔》抗日版
鸡公仔,尾弯弯。日本矮仔真野蛮,派齐飞机掟炸弹,想来炸烂我河山。不过我地唔心烦,无话从前沙咁散。团结抗战点怕难?出钱出力唔敢悭。

鸡公仔,尾弯弯。而家世界无得叹,因为倭奴来侵犯,四围出钱买汉奸。呢啲确系心腹患,我口地必要将佢铲。杀清质狗唔好慢,食佢嘅肉当晚餐。

鸡公仔,尾弯弯。我地同胞四万万,同心同德咪相残,救国唔怕险和艰。你担锄头他揸铲,我用大刀手榴弹,合力共把乾坤挽。

-载于2月24日《救亡日报》副刊《人人看》

没有评论:

发表评论