2008年10月13日星期一

亚斯达 (2008-01-26)







尼泊尔小姑娘Asta Maharjan

又是一个有缘人——一个尼泊尔的小女孩。认识她的时候是在尼泊尔的哈里西迪Harisiddhi小村庄。我在投入享受拍照的时候,她像一只小鸟一样张开双翅从村口牌坊阶梯上蹦蹦跳跳地来到我面前自愿当向导。然后,我们遍游全村,到邻里、他家的酒厂、蜡烛厂、纺织厂、男友家,最后,和她的姐妹在她的香闺用地道的尼瓦里餐,帅气十足的哥哥也放下工作前来侃大山......那一天,尼泊尔的下午特别亮丽,尼泊尔的阳光特别温馨。
尚未回到家,我在加德满都接到她的电邮,行色匆匆,我只简短地回了四个字:

“Wish you good life!”

邮件一发,心生歉意。人家殷勤接待,我却潦草回应。我想,回到新加坡再致意回复。一回来,匆匆到中国去,把这事也淡忘了。今天,却接到年轻的心一份感性的鼓励:

“Have u forgot me, Asta from Nepal.

Sir Walter, i am really happy to express my word to u. but i dont know u r happy or nat.

Sir i join job in Nepal. It is about Women's development programe. sir i am trying my best in my study and job too.

One day u had wished me have a good life.From the day of that day i am being good in study, job and my most beautiful life of Love.

Really i feel that u r some strainger person but yr words r impress me like god's.

If u feel I am yr daughter, sister or student, make me close for ever.

I love yr thought. so I want to shere my feelings and want to get some answer of the questen.can I sir? I will wait for yr mail.

Love Asta.

其实,深受激励的是我。一个陌路相逢的小女孩,能够在生命的蓝湖里激起涟漪而对前程产生憧憬,愿意去努力,去建设。我感谢上苍给我这份力量不经意地点燃生命,哪怕那是多么微小的亮光。

我第一时间回了她的信,本来想转贴在此,咳,没有存底,不见了。但愿在她下一次的回邮中能有“尾巴”遗迹,到时候再补贴。

没有评论:

发表评论